הגיע הזמן לצאת מתחום הנוחות

אזור הנוחות שלנו הוא מקום ממש נוח להיות. אנחנו יודעים איך הכול עובד, איך משהו הולך להרגיש ואיפה נקודות החוזק שלנו- ולא פלא שאנחנו אוהבים להישאר שם.

הבעיה היא שאזור הנוחות שלנו לא מתאים במיוחד להתקדמות. אנו עסוקים בלהישאר איפה שאנו נמצאים ובשמירה על הסטטוס קוו. תחום הנוחות כל כך נעים שאולי אפילו לא נשים לב עד כמה אנחנו מחזיקים אותו בחוזקה.

לכולנו יש אזור נוחות, והוא מופיע באמונות ובפחדים כשאנחנו מהססים לגייס את העובד הנחוץ, להאציל סמכויות לצוות שלנו, לקדם את הארגון שלנו, להיות אותנטיים ופגיעים וכו'.

הדרך היחידה להתנתק מאזור הנוחות היא להכיר בכך שאנו בקצה שלו ואז להכין תוכנית לצאת ממנו. ייעוץ עסקי ואימון עסקי יעזרו לנו לראות זאת וליצור תוכניות יישומיות

מדוע לא להישאר באזור הנוחות

המטרה של לעשות משהו מחוץ לאזור הנוחות היא לא רק להגיד שעשינו את זה.

אם אני מפחד מגבהים, ואני יוצא לצניחה חופשית, זה לא אומר בהכרח שכבשתי את פחד הגבהים שלי. זו רק הישג אחד. למעשה, אולי אתן לזה להשאיר אותי באזור הנוחות שלי בעתיד. היי, כבר עשיתי את הדבר המפחיד הזה. אני בסדר.

אמנם מעשה מחוץ לאזור הנוחות שלנו פעם אחת עשויה להגביר את הביטחון שלנו, אבל זה לא בהכרח מרחיב את אזור הנוחות שלנו. הדרך להרחיב את אזור הנוחות שלנו היא על ידי התאמה, אימון ושילוב של התנהגויות חדשות אלה – למטרת צמיחה. זה לצאת לצניחה חופשית שש פעמים, לשים לב למחשבות המפחידות, לתרגל את הנשימות העמוקות ולקבוע אם הצניחות האלה שינו את ההרגשה שלנו בלהרגיש נוח עם גבהים, ואולי אפילו ליהנות מהם.

ורוב הסיכויים שאתם לא רק מנסים להתגבר על פחד הגבהים בשביל הכיף. אתם עושים את זה כי הפחד הזה עומד בדרכם בדברים אחרים.

כך גם בעסקים שלנו.

לא משנה מה סוג החברה שאנו מנהלים, יש פעמים שנעמוד בפני הבחירה לצאת מאזור הנוחות שלנו.

כמובן, אנחנו לא תמיד רואים את הבחירה הזו כפי שהיא. לפעמים אזורי נוחות יכולים להיות כל כך נוחים שאנחנו אפילו לא רואים כמה אנחנו תקועים. אנחנו עשויים לחשוב שאנחנו עושים בחירות חכמות כשהאמת היא שאנחנו פשוט נאחזים במשהו שמרגיש נוח. "הסתכלות במראה" ומבט חיצוני ואובייקטיבי באמצעות קואצינג עסקי; ובחינה אסטרטגית בייחד עם יועץ עסקי יעזרו לנו לראות מה שאנו מתקשים לראות בעצמנו.

איך נדע אם אנו תקועים בקצה אזור הנוחות לדעת אם אנו תקועים באזור הנוחות דורש מודעות עצמית. ישנם כמה תסמינים שיכולים לתת רמז. הרגשת פחד או חרדה. לא מדובר על חרדה קלינית – זה משהו שאנו צריכים לטפל בו באופן אחר. הכוונה היא פחד או דאגה שצצים ומונעים ממנו לנקוט בפעולות שקבענו שהן הנכונות לחברה. סוג זה של פחד מופיע לעתים קרובות גם כאמונה מגבילה. קושי לקבל החלטה. בעלי עסקים רבים נאבקים בחוסר החלטיות. הם אומרים שהם עשו את הניתוח והחליטו מה עליהם לעשות. ואז הם חוזרים בשבוע הבא ואומרים שהם עשו ניתוח אחר ואותו דבר בשבוע שאחרי זה. הם פשוט מפחדים לצאת מאזור הנוחות שלהם. חוסר עקביות. כשאנחנו מחליטים לשנות שיטות עבודה בתוך החברה או להוסיף כלי חשוב, אבל בפועל נאבקים לשמור על הקיים. לפעמים אנו אומרים לעצמנו כי זו בעיה שלניהול זמן או חוסר משאבים. אך זו יכולה להיות גם בעיה של אזור הנוחות – כי מערכת חדשה ושיטות עבודה משתנות דורשות הסתכלות רעננה על הארגון.

קבלת משוב שאינו עולה בקנה אחד עם האמונה שלנו. אם כל הצוות אומר שהגיע הזמן להעסיק מנהל תפעול ואנו נחרצים שהחברה עדיין לא מוכנה לזה, הגיע הזמן לעשות הערכה כנה של ההיגיון שלנו ולבדוק מה מעכב אותנו. החמצת יעדים. ישנן עשרות סיבות לכך שארגונים לא עומדים ביעדים שלהם. למשל, השגת יעדים שכרוכים בנטילת סיכון שפשוט לא לקחנו. בהרבה מקרים מטרות כרוכות בצמיחה, ולקיחת סיכונים הינם מחוץ לאזור הנוחות שלנו. דפוס התנהגות מסוים שאינו מועיל. התנהגות שחוזרת על עצמה יכולה להיות משהו כמו שהצוות מייצר רעיונות חדשים לפני שהוא מסיים את הישנים. או ריבוי משימות ללא אסטרטגיה של דחיפות ועדיפות. תחושה ששום דבר לא עובד ושהדפוס הנוכחי אינו בר קיימא. יש לנו חזון אך הוא לא מיושם, אזור הנוחות שלנו הוא זה שמגביל אותנו. איך להתקדם

מועצה עסקית.  מועצת יועצים, בורד, דירקטוריון יספקו פרספקטיבה מבחוץ פנימה שתעזור להוביל אותנו לפרוץ את  אזור הנוחות.

מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות. אחד האתגרים עם פחד הוא שמדובר בדברים שעדיין לא קרו, וסביר להניח שלא יקרו. אז ביצוע ניתוח של התוצאה הגרועה ביותר האפשרית יכול להעביר אותך לחשיבה אנליטית יותר ופחות רגשית. לעתים קרובות אנו מגלים את היכולת לנהל את כל מה שעלול להתרחש וזה מאפשר לנו לצאת מאזור הנוחות.

תעשו צעדים קטנים. אחת האסטרטגיות שאנו משתמשים בהן בפגישות הקואצינג העסקי כאשר אנו רואים התנגדות להתקדם היא פירוק פעולה למספר שלבים קטנים. אולי אנחנו לא יודעים בדיוק איך להגיע מנקודה A לנקודה B כי זה נראה כל כך רחוק ומפחיד, ולקיחת סדרה של צעדים קטנים, אחד בכל פעם, בסופו של דבר תביא אותך לשם.

מאמן, מנטור, יועץ. כמו בכל נושא שדורש מודעות עצמית, השגת נקודת הסתכלות חיצונית יכולה להיות מועילה. מאמן, מנטור, יועץ או בורד שלם יכולים לעזור לזהות אם אנו תקועים – ואיך להתנתק.

אנחנו יכולים גם להיות מאמנים עסקיים עבור חברי צוות בארגון שמתקשים בעצמם לצאת מאזור הנוחות. הקפידו על זה בעובדים שלכם. הם עשויים להזדקק לתמיכה בזיהוי האמונות המגבילות שלהם ויצירת אסטרטגיות להתקדמות.

נכתב ע"י אריק הרץ בהשראה של חומרי TAB.

הצטרפו למועצה עסקית של טאב

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.